IGUALDADE - DONAS DE SI






Canción: O isto ou aquilo

Seremos o que nós queramos ser


Música e letra: Sérgio Tannus Canción: Ou iso ou aquilo - Alegría! (librodisco Ed. Galaxia 2015)


PROXECTO DONAS DE SI

Logo do camiño na loita pola igualdade de dereitos entre os homes e as mulleres na sociedade do século XIX, cómpre afondar neste empeño recoñecendo os valores e as achegas das mulleres á innovación cultural, científica e intelectual e situalas nos contextos que lles tocou vivir. Para esta tarefa é esencial descubrir aspectos esquecidos e que nos axuden a comprender máis profundamente o que significaron.

Obxectivo xeral

O programa "Donas de si" ten como obxectivo principal  visibilizar e pór en valor a participación e produción das mulleres como pezas fundamentais na configuración e no desenvolvemento da sociedade galega contemporánea, de xeito que se recoñeza o seu papel político, social, artístico, científico e cultural e se supere a visión tradicional que presenta as súas achegas como puramente anecdóticas ou secundarias. 


Polo día das bibliotecas (24-10-19)

A sen conto

Non quería ser princesa, non quería ser liberada polo príncipe azul. Tampouco que o bico dun Príncipe devolvésea á vida; nin que a salvase da explotación infantil, non quería esconderse na casa dos sete  enanitos e ser a súa criada ata que un príncipe viñese rescatar. Non era capaz de renunciar á súa voz polo amor dun raparigo; nin esperaba que San Jorge salvásea do  dragón. Nobres princesas condenadas a durmir ou ao silencio, por orde dunha  madrastra, dun pai ou dun fada boa.

Calzouse os seus zapatos vermellos e fuxiu do seu conto, correu e correu buscando refuxio, converténdose nunha sen conto. Era unha sen libro, unha sen papeis, non a querían en ningures.

Nunha casca de noz navegou polo Mar das Letras, e naufragou. Nadaba  contracorriente, fortes ondas de frases afogábana, e cando se deu por vencida e abandonouse á súa sorte, de súpeto, salvouna a capitá  Pippi  Lå ngstrump, unha nena libre, xenerosa, que nunca se aburría, que se atrevía a cuestionar o razoamento dos adultos. Acompañada por  Matilda navegaban polo mar das letras para rescatar a todos aqueles personaxes que se aventuraban a cruzar o mar buscando un conto mellor. Heroínas con forte sentido da xustiza e do deber de protexer aos máis débiles.

Finalmente, despois de moitas tribulacións chegaron a porto seguro, o Porto da Biblioteca, o Paraíso do que lle falaba Borges. Un lugar cheo de tesouros afundidos, como lle dicía Virginia  Woolf; unha nave espacial que a levaría aos puntos máis afastados do universo; unha máquina do tempo que a transportaría ao pasado afastado e ao afastado futuro; unha saída a unha vida mellor, máis feliz e máis útil, como lle explicou Isaac  Asimov. Un lugar onde non necesitaba ser princesa para ser a protagonista de todos os contos.

Longa vida ás bibliotecas, refuxio de todos, tamén dos sen conto, dos sen libro, dos sen papeis, das nenas que non queren ser princesas e dos nenos que non queren ser heroes. Longa vida aos bibliotecarios e bibliotecarias, gardiáns do Paraíso, de máquinas do tempo e de grandes tesouros como son os libros.

(Texto: Gemma Pasqual. Cartel: Miguel  Calatayud)




FALADOIROS SOBRE A VIOLENCIA DE XÉNERO 2019

                     Programados polo Centro de Servizos Sociais de Becerreá.


                         CEIP SAN XOÁN .....23 de maio de 2019 dirixido ao alumnado.

                         CASA DA CULTURA DE BECERREÁ.... 8 de xuño de 2019 dirixido a toda a                                     poboación.


           Obxectivos Xerais:




  • -Incrementar o benestar social e a mellora da calidade de vida da poboación xeral.
  • - Mellorar a integración social.
  • - Reflexionar sobre a violencia.



             Obxectivos específicos:




  • Reflexionar sobre as diferencias no trato e a educación que nenos e nenas reciben en función do sexo.
  • -Analizar as diferentes imáxes e mensaxes que os medios de comunicación reproducen e transmiten en torno á imaxen do femenino e o masculino.
  • -Visibilizar a diversidade de concepcións en torno ó femenino e ó masculino nas diferentes xeneracións  épocas e na nosa realidade cercana.
  • - Elevar o nivel de conciencia da problemática da violencia machista.
  • - Fomentar a correcta interrelación entre homes e mulleres.
  • - Detectar, coñecer e clasificar os diferentes tipos de violencias exercida hacia as mulleres e as nenas, tanto a violencia directa como a violencia indirecta ou simbólica.
  • - Identificar a xeneralización da violencia contra as mujeres, nenas e adolescentes, a nivel global e local.
  • - Analizar los efectos que tienen los diferentes tipos de violencia sobre a vida das mulleres e nenas.
  • -Identificar a violencia hacia as mulleres e nenas como una flagrante violación de
  • los Derechos Humanos.
  • -Analizar os efectos da violencia de xénero na xuventud sobre as relacións de parella das e dos adolescentes.
  • -Reflexionar sobre a violencia de xénero que a juventud vive no seu contexto
  • local.
  • -Desmitificar ideas falsas sobre a Violencia de xénero en canto a estereotipos de agresores, clases sociales nas que se produce...
  • -Reflexionar e buscar fórmulas sobre cómo pasar á acción, previr e enfrentala violencia de xénero na xuventude.
  • -Analizar, detectar e previr cómo inflúen as novas tecnologías no fomento da violencia 2.0




CORTO PARA TRABALLAR A IGUALDADE

Traballar en Igualdade desde idades temperás é, sen dúbida, unha das mellores armas para previr actitudes sexistas e mesmo evitar en certos casos a violencia de xénero.


O Príncipe Cincento: Esta historia móstranos unha versión diferente do tradicional conto de "A Cincenta". Este novo enfoque do conto ten un gran valor educativo para traballar a igualdade, compartir as tarefas da casa e eliminar estereotipos sexistas sobre roles de homes e mulleres.



DÍA INTERNACIONAL CONTRA O ACOSO ESCOLAR
#StopBullying

O 2 de Maio conmemóranse o Día Internacional Contra o Acoso Escolar, dende o noso centro, manifestamos o noso completo rexeitamento ante calquera tipo de acoso e/ou bullying.

AS DIFERENCIAS ENRIQUÉCENNOS, O RESPECTO ÚNENOS




Ningún comentario:

Publicar un comentario